Projekt edukacyjny pt. "Myśl logicznie - przyrodniczo i matematycznie" dobiegł końca. Dzięki zaplanowanym do przeprowadzenia działaniom projektowym uczestnicy rozwijali swoje umiejętności logicznego rozumowania w każdej dziedzinie, która została objęta zasięgiem przedsięwzięć.

Celem projektu było:
- Wykształcenie umiejętności logicznego myślenia na potrzeby działań edukacyjnych związanych z realizacją podstawy programowej nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
- Zmotywowanie uczniów do zgłębiania tematyki logicznego rozumowania i stosowania jej technik w edukacji i życiu codziennym.
- Zwiększenie u uczniów poziomu świadomości realnych efektów swojego wkładu pracy, a dzięki temu wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości.
- Wykształcenie umiejętności pracy w zintegrowanym zespole projektowym składającym się z uczniów, nauczycieli, rodziców w różnych formach wzajemnej pomocy i życzliwości.
- Zapoznanie uczniów z obsługą ciekawych programów komputerowych i aplikacji dostępnych online ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o bezpieczeństwo w sieci Internet.
Podczas realizacji projektu odbyły się następujące działania:
1. Sondaż w ramach tematyki projektu. Przeprowadzenie ankiety sondażowej w celu wstępnej analizy znajomości tematyki logicznego myślenia.
2. Promocja projektu:
- wykonanie logo projektu do przypinek magnetycznych oraz umieszczania na plakatach i ulotkach
- zamieszczanie informacji o postępach realizacji projektu w aktualnościach szkolnej witryny, na podstronie - blogu matematycznym.
3. Przeprowadzenie warsztatów projektowych:
- matematycznych (3 grupy uczniów)
- przyrodniczych
- informatycznych
- praktycznych (2 grupy uczniów)
4. Szkolny Konkurs Logicznego Myślenia z dyplomami i nagrodami
5. Prezentacja ciekawostek i rezultatów na tablicy wirtualnej
6. Podsumowanie za pomocą ankiety ewaluacyjnej
Ewaluacja projektu to kolejny element podsumowania. W końcowym etapie działań projektowych można było określić dzięki ankietom różnice poziomu świadomości i umiejętności uczestników. W związku z tym można było wyciągnąć następujące wnioski:
Uczniowie:
- mają przekonanie o dużej przydatności logicznego myślenia w każdej dziedzinie nauki i życia codziennego, szczególnie na potrzeby edukacyjne
- potrafią rozwijać logiczne myślenie dzięki poznanym możliwościom
- mają więcej chęci do nauki poprzez metody gier, zagadek, łamigłówek i innych narzędzi kształcenia logicznych umiejętności.
- dostrzegają efekty swojego zaangażowania w rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- potrafią współpracować w zintegrowanym zespole
Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu mFundacji w ramach dotacji w wysokości 4170 zł. Serdeczne podziękowania kierujemy do Zarządu mFundacji za wszelką pomoc i dobre rady podczas pisania i realizacji projektu.