21.06.2021

Warsztaty w ramach projektu "Myśl logicznie - przyrodniczo i matematycznie"

Działania projektowe oparły się o przeprowadzenie zaplanowanych warsztatów doskonalących umiejętności logicznego myślenia na różnych poziomach edukacyjnych oraz w różnych dziedzinach. Odbyły się następujące warsztaty:

  • matematyczne (3 grupy)
  • praktyczne (2 grupy)
  • przyrodnicze
  • informatyczne
Uczestnicy bardzo chętnie brali udział w zajęciach warsztatowych z uwagi na ciekawą tematykę związaną z zagadkami, łamigłówkami, grami tradycyjnymi i online.
Warsztaty matematyczne miały na celu rozwijać umiejętności logicznego myślenia w ujęciu zadań matematycznych (liczbowych oraz geometrycznych). Jak twierdzili podczas zajęć - nie myśleli, że matematyka w tego typu zajęciach może być tak ciekawa i zajmująca.


Warsztaty praktyczne dały uczniom możliwość poznania wielu ciekawych gier logicznych opartych na kontekście tradycyjnych gier planszowych i stolikowych. Uczestnicy mieli możliwość doskonalenia umiejętności logicznego myślenia poprzez rozgrywki indywidualne i grupowe. 
Uczniowie dowiedzieli się m.in. jakie umiejętności kształcone są przez poszczególne rodzaje gier, które jak mówili - są ponadczasowe i uniwersalne.
Dzięki wspólnym rywalizacjom uczyli się postępowania fair oraz integracji w grupie zawodników.

Warsztaty przyrodnicze pozwoliły uczestnikom na zapoznanie się z tematyką interdyscyplinarną pod względem nauk przyrodniczych. Zajęcia oparte były o przekrojowe treści zawarte w ciekawych zagadkach, łamigłówkach, rebusach i innych ciekawych formach rozwijania logicznego myślenia.


Warsztaty informatyczne umożliwiły dzieciom rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania podczas pracy z narzędziem, jakim jest komputer. Oczywiście wśród ciekawych oprogramowań znalazł się Scratch - które to dzieci znają częściowo z zajęć informatyki. Podczas warsztatów informatycznych mogli uczniowie zająć się tym programowaniem poważniej. Ciekawą alternatywą gier sensu stricto komputerowych okazały się gry logiczne online, których doboru uczniowie również nauczyli się podczas tych warsztatów. Oprócz tego tworzyli grafikę logo projektu oraz plakat elektroniczny w programie AAAlogo i innych graficznych znanych aplikacjach.