Działania projektowe oparły się o przeprowadzenie zaplanowanych warsztatów doskonalących umiejętności logicznego myślenia na różnych poziomach edukacyjnych oraz w różnych dziedzinach. Odbyły się następujące warsztaty:
- matematyczne (3 grupy)
- praktyczne (2 grupy)
- przyrodnicze
- informatyczne
Uczestnicy bardzo chętnie brali udział w zajęciach warsztatowych z uwagi na ciekawą tematykę związaną z zagadkami, łamigłówkami, grami tradycyjnymi i online.
Warsztaty matematyczne miały na celu rozwijać umiejętności logicznego myślenia w ujęciu zadań matematycznych (liczbowych oraz geometrycznych). Jak twierdzili podczas zajęć - nie myśleli, że matematyka w tego typu zajęciach może być tak ciekawa i zajmująca.
Warsztaty praktyczne dały uczniom możliwość poznania wielu ciekawych gier logicznych opartych na kontekście tradycyjnych gier planszowych i stolikowych. Uczestnicy mieli możliwość doskonalenia umiejętności logicznego myślenia poprzez rozgrywki indywidualne i grupowe.
Uczniowie dowiedzieli się m.in. jakie umiejętności kształcone są przez poszczególne rodzaje gier, które jak mówili - są ponadczasowe i uniwersalne.
Dzięki wspólnym rywalizacjom uczyli się postępowania fair oraz integracji w grupie zawodników.
Warsztaty przyrodnicze pozwoliły uczestnikom na zapoznanie się z tematyką interdyscyplinarną pod względem nauk przyrodniczych. Zajęcia oparte były o przekrojowe treści zawarte w ciekawych zagadkach, łamigłówkach, rebusach i innych ciekawych formach rozwijania logicznego myślenia.