Wszelkie działania projektowe oparły się o przeprowadzenie zaplanowanych warsztatów doskonalących umiejętności posługiwania się tabliczką mnożenia na różnych poziomach edukacyjnych oraz w różnorodnych formach. Dzięki warsztatowym zajęciom można było wprowadzać niestandardowe i aktywizujące metody nauczania.
Podczas trwania projektu odbyły się warsztaty edukacyjne w następujących odsłonach :
- matematyczne (4 grupy)
- edukacyjno - integracyjne (2 grupy)
- praktyczno - hobbystyczne (2 grupy)
Uczestnicy bardzo chętnie brali udział w zajęciach warsztatowych z uwagi na ciekawą formę prowadzenia opartą o zagadki, łamigłówki, gry tradycyjne i online.
Warsztaty matematyczne miały na celu rozwijać umiejętności sprawnego posługiwania się tabliczką mnożenia w ujęciu zadań matematycznych (obliczeniowych w formie zabaw). Jak twierdzili podczas zajęć - nie myśleli, że matematyka w tego typu zajęciach może być tak ciekawa i zajmująca.
Warsztaty praktyczno - hobbystyczne dały uczniom możliwość rozwijania umiejętności obliczeniowych za pomocą wielu ciekawych tradycyjnych gier planszowych i stolikowych. Uczestnicy mieli możliwość doskonalenia się poprzez rozgrywki indywidualne i grupowe.
Uczniowie dowiedzieli się m.in. jakie umiejętności kształcone są przez poszczególne rodzaje gier, które jak mówili - są ponadczasowe i uniwersalne.
Dzięki wspólnym rywalizacjom uczyli się postępowania fair oraz integracji w grupie zawodników.
Warsztaty edukacyjno - integracyjne pozwoliły uczestnikom na zapoznanie się z formą interdyscyplinarną pod względem działań matematycznych. Zajęcia oparte były o przekrojowe treści zawarte w zadaniach matematycznych, tudzież także w ciekawych zagadkach, łamigłówkach, rebusach i innych tego typu przedsięwzięciach zmierzających nie tylko do wykształcenia umiejętności obliczeniowych ale też integracyjnych podczas wspólnego rozwiązywania problemów matematycznych.