4.01.2022

Podsumowanie projektu edukacyjnego "Z tabliczką mnożenia spełniaj marzenia"

Projekt edukacyjny pt. "Z tabliczką mnożenia spełniaj marzenia" został zrealizowany. Dzięki zaplanowanym do przeprowadzenia działaniom projektowym uczestnicy rozwijali swoje umiejętności sprawnego posługiwania się tabliczką mnożenia w każdej dziedzinie, która została objęta zasięgiem przedsięwzięć.

Zajęcia zrealizowane w ramach projektu dostarczyły uczniom dużo radości i możliwości do odkrywania i kształcenia dodatkowych zdolności, dzięki przyjaznym formom nauczania.

Celem projektu było:

1. Wykształcenie umiejętności posługiwania się tabliczką mnożenia na potrzeby działań edukacyjnych w ramach podstawy programowej nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

2. Zmotywowanie uczniów do samokształcenia w zakresie działań matematycznych i stosowania ich technik w edukacji i życiu codziennym.

3. Zwiększenie u uczniów poziomu świadomości realnych efektów swojego wkładu pracy, a dzięki temu wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości.

4. Wykształcenie umiejętności pracy w zintegrowanym zespole projektowym składającym się z uczniów, nauczycieli, rodziców w różnych formach wzajemnej pomocy i życzliwości.

5. Zapoznanie uczniów z obsługą ciekawych programów komputerowych i aplikacji dostępnych online ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o bezpieczeństwo w sieci Internet.

Zadanie projektowe polegało na zrealizowaniu szeregu działań promujących i rozwijających umiejętność posługiwania się biegle tabliczką mnożenia matematycznie, multimedialnie oraz praktycznie. Zrealizowana została edukacja dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie kształcenia sprawności obliczeniowych, tworzenie i rozwój ścieżek dydaktycznych odnośnie nauczanych zajęć matematycznych, pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w zakresie sprawnego posługiwania się tabliczką mnożenia. 

Główne działania projektowe: 

1. Warsztaty matematyczne na różnych poziomach edukacyjnych

2. Dzień Tabliczki Mnożenia - Szkolny Happening matematyczno-edukacyjny

3. Warsztaty praktyczno-hobbystyczne

4. Szkolny Konkurs pt. "Mistrz tabliczki mnożenia" 

Zespół uczniów - pacjentów wykonał promocję projektu i zaplanował przebieg. Uczestnicy wzięli udział w ciekawych działaniach projektowych, byli uczestnikami Szkolnego Konkursu "Mistrz Tabliczki Mnożenia". Podsumowaniem projektu jest elektroniczny e-book z przebiegu działań i rezultatów, oraz tablica wirtualna z efektami. Projekt rozwijał sprawność wykonywania obliczeń w zakresie mnożenia i dzielenia u uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych. 

Ewaluacja projektu obejmowała końcowy etap działań projektowych, w którym można było określić dzięki ankietom różnice poziomu świadomości i umiejętności uczestników. W związku z tym można było wyciągnąć następujące wnioski: 

Uczniowie:

mają przekonanie o dużej przydatności tabliczki mnożenia w działaniach edukacyjnych i życiu codziennym,

potrafią rozwijać sprawne posługiwanie się tabliczką mnożenia dzięki poznanym możliwościom.,

mają więcej chęci do nauki poprzez metody gier, zagadek, łamigłówek i innych narzędzi kształcenia tych umiejętności,

dostrzegają efekty swojego zaangażowania w doskonalenie znajomości tabliczki mnożenia,

potrafią współpracować w zintegrowanym zespole.

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu mFundacji w ramach dotacji w wysokości 4953 zł. Serdeczne podziękowania kierujemy do Zarządu mFundacji za wszelką pomoc podczas realizacji projektu.