Projekt edukacyjny pt. "Z tabliczką mnożenia spełniaj marzenia" został zrealizowany. Dzięki zaplanowanym do przeprowadzenia działaniom projektowym uczestnicy rozwijali swoje umiejętności sprawnego posługiwania się tabliczką mnożenia w każdej dziedzinie, która została objęta zasięgiem przedsięwzięć.
Zajęcia zrealizowane w ramach projektu dostarczyły uczniom dużo radości i możliwości do odkrywania i kształcenia dodatkowych zdolności, dzięki przyjaznym formom nauczania.
Celem projektu było:
1. Wykształcenie umiejętności posługiwania się tabliczką mnożenia na potrzeby działań edukacyjnych w ramach podstawy programowej nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
2. Zmotywowanie uczniów do samokształcenia w zakresie działań matematycznych i stosowania ich technik w edukacji i życiu codziennym.
3. Zwiększenie u uczniów poziomu świadomości realnych efektów swojego wkładu pracy, a dzięki temu wzmocnienie u nich poczucia własnej wartości.
4. Wykształcenie umiejętności pracy w zintegrowanym zespole projektowym składającym się z uczniów, nauczycieli, rodziców w różnych formach wzajemnej pomocy i życzliwości.
5. Zapoznanie uczniów z obsługą ciekawych programów komputerowych i aplikacji dostępnych online ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o bezpieczeństwo w sieci Internet.
Zadanie projektowe polegało na zrealizowaniu szeregu działań promujących i rozwijających umiejętność posługiwania się biegle tabliczką mnożenia matematycznie, multimedialnie oraz praktycznie. Zrealizowana została edukacja dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie kształcenia sprawności obliczeniowych, tworzenie i rozwój ścieżek dydaktycznych odnośnie nauczanych zajęć matematycznych, pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w zakresie sprawnego posługiwania się tabliczką mnożenia.
Główne działania projektowe:
1. Warsztaty matematyczne na różnych poziomach edukacyjnych
2. Dzień Tabliczki Mnożenia - Szkolny Happening matematyczno-edukacyjny
3. Warsztaty praktyczno-hobbystyczne
4. Szkolny Konkurs pt. "Mistrz tabliczki mnożenia"
Zespół uczniów - pacjentów wykonał promocję projektu i zaplanował przebieg. Uczestnicy wzięli udział w ciekawych działaniach projektowych, byli uczestnikami Szkolnego Konkursu "Mistrz Tabliczki Mnożenia". Podsumowaniem projektu jest elektroniczny e-book z przebiegu działań i rezultatów, oraz tablica wirtualna z efektami. Projekt rozwijał sprawność wykonywania obliczeń w zakresie mnożenia i dzielenia u uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ewaluacja projektu obejmowała końcowy etap działań projektowych, w którym można było określić dzięki ankietom różnice poziomu świadomości i umiejętności uczestników. W związku z tym można było wyciągnąć następujące wnioski:
Uczniowie:
mają przekonanie o dużej przydatności tabliczki mnożenia w działaniach edukacyjnych i życiu codziennym,
potrafią rozwijać sprawne posługiwanie się tabliczką mnożenia dzięki poznanym możliwościom.,
mają więcej chęci do nauki poprzez metody gier, zagadek, łamigłówek i innych narzędzi kształcenia tych umiejętności,
dostrzegają efekty swojego zaangażowania w doskonalenie znajomości tabliczki mnożenia,
potrafią współpracować w zintegrowanym zespole.
Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu mFundacji w ramach dotacji w wysokości 4953 zł. Serdeczne podziękowania kierujemy do Zarządu mFundacji za wszelką pomoc podczas realizacji projektu.